Löneadministratör till aktuellt, växande bolag (TILLSATT)

En löneadministratör sökes nu för interimsuppdrag till aktuellt, växande bolag (TILLSATT)

För kunds räkning söker Vindex nu en löneadministratör för interimsuppdrag. Uppdraget startar omgående och pågår under ca fyra månader. Du kommer avlasta lönechefen med det löpande lönearbetet och hantera ca 400 löner.

Placering: centrala Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som löneadministratör till aktuellt, växande bolag

  • Registrering av nyanställda
  • Arbetsgivarintyg
  • Stansning av timmar
  • Kontroller
  • Kontakt med outsourcingbyrå
  • Stötta lönechefen med ad hoc-uppgifter

Vi söker för den här tjänsten en självgående person med ett öga för detaljer samtidigt som du kan se helhetsperspektivet. Du har ett starkt sinne för service och är framåt som person. Vidare ser vi gärna att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt med skinn på näsan.

Kvalifikationer för rollen som löneadministratör till aktuellt, växande bolag

  • Eftergymnasial utbildning inom lön
  • Minst ett års erfarenhet av löneadministration
  • God system-vana
  • Noggrann och strukturerad som person
  • Flytande i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref MTLÖN862. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sara Söderlilja vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.