Brinner du för effektivt nyttjande av lokaler med service för människorna som vistas där? Vill du arbeta affärsmässigt och driva utveckling? Vill du vara en nyckelspelare? Då är du kanske den vi söker.
Tjänsten
Svensk Handel är både fastighetsägare och hyresgäst så i rollen som Facility Manager representerar du oss både som fastighetsägare och hyresgäst. Det innebär bla. ansvar för avtalsfrågor, hyresförhandling, ekonomisk styrning, uppföljning och prognoser. Det är även en beställarroll med det övergripande ansvaret för leveransen av interna servicetjänster som är outsourcad till extern leverantör. Du ingår i centrala och regionala samverkansgrupper och har ett nära samarbete med fastighetsansvarig.
Som Facility Manager ingår du i enheten Ekonomi och Förvaltning. Du rapporterar till CFO och är placerad på huvudkontoret på Regeringsgatan 60.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kontraktsförvaltning – avtalsfrågor, upprättande av avtal, bevakning och hyresförhandling.
- Ekonomisk uppföljning och prognoser avseende hyror.
- Styrning och uppföljning av kostnader – ta fram underlag för budget, prognoser och debitering.
- Lokalansvar – säkerställa lokalbehov, beställare av lokalanpassningar och inredning.
- Ansvar för att utveckla och säkerställa en professionell FM-leverans över tid.
- Kravställare och upphandling av entreprenörer och leverantörer.
- Upprätta och bevaka verksamhetsknutna avtal.
- Fakturahantering.
- Samverkan med Svenskt Näringsliv, och andra arbetsgivarorganisationer, som är hyresvärd vid huvudparten av kontorslokaler ute i landet.
Kvalifikationer
- Flera års arbetslivserfarenhet inom FM, fastighetsekonomi eller liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av kommersiella hyreskontrakt och upprättande av hyresavtal.
- Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete.
- Gott affärsmannaskap med förståelse och intresse för kommersiella lokaler.
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och planering.
- Van kravställare och inköpare med förhandlingsvana.
- Erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt.
- Projektledarerfarenhet.
- Goda kunskaper i Officepaketet med tonvikt på excel och word. Gärna Office 365.
- Mycket god förmåga att kommunicera både i tal och skrift.
- God administrativ förmåga.
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet, din inställning och motivation. För att du ska trivas hos oss och i rollen bör du ha vana vid mångfacetterat samarbete, ha hög integritet, goda ledaregenskaper samt vara trygg i dig själv. Vidare är du serviceinriktad och nyfiken som person. Du har en styrande och koordinerande roll vilket kräver att du ser till helheten, är affärsorienterad, har struktur, är lyhörd, kommunikativ och flexibel. Rollen i sin natur förutsätter förmåga att hantera många och omväxlande uppgifter parallellt, god prioriteringsförmåga, ordning och reda och gott omdöme.
Ansökan
Om du tycker att tjänsten som
lokalansvarig Facility Manager stämmer väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Svensk Handel med Fasticon Kompetens AB. För att söka tjänsten, registrera din cv på
www.fasticonjobb.se och bifoga ett personligt brev. Tjänsten kan komma att tillsättas före
sista ansökningsdatum som är den 2 januari 2020. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Wretman Theorin på 0708-98 68 25 eller
jeanette.wretman@fasticon.se
Tjänst tillsatt.
Fasticon är den marknadsledande kompetensförsörjaren för fastighetsbranschen och delar av samhällsbyggnadssektorn. Vår djupa branschkunskap gör att vi förstår våra kunders kompetensbehov samtidigt som vi fixar drömjobbet till våra kandidater. Vi jobbar rikstäckande och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se