Stockholm Vatten och Avfall, Upphandlingsenheten

Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser vi 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.

Upphandlingsenheten på Stockholm Vatten och Avfall består av 19 personer med uppdrag att handla upp bolagets avtal och kontrakt, samt att säkerställa att avrop och inköp genomförs på ett korrekt sätt i enlighet med avtal och riktlinjer. En av våra två avtalscontrollers ska nu vara föräldraledig och vi söker en vikarie på 12 månader med start så snart som möjligt.

Arbetsuppgifter och utmaningar

Arbetet innebär primärt att analysera och följa upp organisationens avtal och inköp i syfte att säkerställa avtalstrohet och identifiera besparingspotential samt att följa upp interna nyckeltal. Som avtalscontroller har du en viktig roll i styrningen av avrop och inköp, och du har mycket samarbete och dialog med övriga delar av organisationen. Våra avtalscontrollers har ansvar för samtliga verksamhetsövergripande ramavtal. Avtalen är uppdelade så att vardera avtalscontroller har ett primärt ansvar för omkring 15 ramavtalsområden. Rollen innehåller även förändringsarbete då upphandlingsfunktionen ständigt arbetar för att utveckla och effektivisera sina arbetssätt.

Din profil

För att passa i rollen tror vi att du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskap förvärvat på annat sätt, och att du har flerårig erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Qlikview eller liknande verktyg och är en van Excelanvändare. Det är en fördel om du har erfarenhet av offentlig verksamhet och vad det innebär då verksamheten är styrd av LOU (lagen om offentlig upphandling).

Som person är du serviceinriktad, social och framåt. Du är självgående och tar initiativ samtidigt som du är duktig på att anpassa dig och har lätt för att möta människor. Vi uppskattar att du är prestigelös och lägger stor vikt vid noggrannhet och kvalitet i ditt arbete. Du drivs av att förbättra och utvecklar på ett diplomatiskt sätt verksamheten i dialog och samverkan.

Ansökan

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan via vår hemsida, www.svoa.se/jobb, senast den 7 januari 2020. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du avtalscontroller Britta Pivac, på 08-522 122 64 eller upphandlingschef Anette Eriksson, på 08-522 122 23. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, och Saco når du via vår växel 08-522 120 00.

Mer om oss

Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar.



Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Snarast
Löneform Månadslön
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 39,40 tim/v
Ort Ulvsunda, Bromma
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2019/6123
Kontakt
  • Britta Pivac, avtalscontroller, 0852212264
Publicerat 2019-10-17
Sista ansökningsdag 2020-01-07

Tillbaka till lediga jobb