ekonomijobb.se

logga

Tysktalande ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Företag Jurek
Ort
Kategorier
Utgår

2020-07-24

Ansök nu

Tysktalande ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

För kunds räkning söker vi nu en tysktalande ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas löpa ett antal månader under pågående rekrytering. För rätt person finns chans till överrekrytering.

Kunden är en svensk friskvårdskedja med verksamhet i Norden samt Tyskland och Österrike. Du kommer tillhöra gruppen för leverantöreskontra på totalt 5 personer i dagsläget som på sikt kommer bli 7 personer. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna. 

Arbetsbeskrivning: 

Rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra innebär att du är en viktig länk i deras bolagsstruktur. Ditt ansvar är att aktivt följa upp och säkerställa att bolagets leverantörsfakturor blir korrekt registrerade och upprättas enligt företagets ställda riktlinjer samt lagar och regler. Du stödjer och vägleder bolagets driftpersonal samt personal på andra supportfunktioner avseende hantering av leverantörsfakturor. Du ska även säkerställa att ankomna leverantörsfakturor får korrekt kontering för att visa en rättvisande bild av den interna redovisningen i samtliga länder. Detta görs genom att utveckla infrastruktur, kontrollstruktur, processer och rutiner för leverantörsreskontran.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: 

  • Löpande arbete med leverantörsreskontra inom gruppen för leverantörsreskontra där gemensamt ansvar tas för hela processen samt täcka för varandra vid behov. Arbetet innebär viss scanning och registrering av fakturor, kontering av fakturor, matchning av inköpsordrar, betalningspåminnelser, krav och räntor samt betalningar omfattande skapande av betalningsförslag 
  • Avstämningar vid varje månadsbokslut samt ansvara för att avstämningar görs av reskontror och huvudbok.
  • Hantering av beställningsportal vilket innebär att ansvara för den praktiska hanteringen av koncernens Beställningsportal så som arbete  med artikel - och prisuppdateringar, inköpsordrar, uppdatering av inleveranser, felhantering etc.
  • Besvara leverantörsförfrågningar och sköta kontakten med leverantörerna rörande betalningar, följa upp oklarheter i leverantörsfakturor med driften i organisationen samt vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet. 

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning inom ekonomi och att du har minst 6 månaders erfarenhet av leverantörsreskontra arbete. Du goda tyskakunskaper i tal och skrift då mycket av kommunaktionen sker på tyska. Vidare ser vi även att du är självgående men också är en kommunikativ lagspelare som gillar det personliga mötet. Du tar ansvar, kan se utanför ditt egna ansvarsområde för att kunna stötta din kollegor.

Du erbjuds:

Ett spännande uppdrag som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med placering i attraktiva Solna business park. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och tjänsten omfattar heltid. Uppdraget förväntas löpa i några månader och för rätt person finns chans till överrekrytering. 

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall, sophie.hersvall@jurek.se.

Ansök på www.jurek.se

Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Dela detta jobb

logga
Tysktalande ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Jurek