ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logga

Supply Chain Specialist

Företag ValueOne AB
Ort
Utgår

2022-07-22

Ansök nu

Supply Chain Specialist

Kundlogotyp

ValueOne rekryterar en Supply Chain Specialist till vår kund Alligo med placering i Göteborg eller i Tyresö, söder om Stockholm. I rollen kommer du att ansvara för och utveckla företagets S&OP-process och arbeta brett med supply chain-frågor. Har du arbetat några år i en liknande roll och ser dig om efter något som kan ta din karriär ett steg vidare kan detta vara språngbrädan du behöver.

Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Alligo bildades 2020, genom sammanslagningen av Swedol och TOOLS under namnet Verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. 2021 tog sig företaget namnet Alligo som betyder ”något som hänger ihop” på esperanto. Alla delar av Alligo hänger ihop och tillsammans är vi ett integrerat företag som förser Nordens yrkesfolk med vad det behöver. Vi har ett tydligt fokus på förnödenheter och erbjuder ett standardiserat produktsortiment med varor och tjänster som får företag att fungera.

Genom konceptvarumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern samt lokala specialistvarumärken, möter vi professionella kunder i hela Norden i de kanaler där de vill möta oss, oavsett om det är butik, utesälj, digitala kanaler eller service på plats.

Alligo arbetar i en integrerad nordisk organisation med försäljningsorganisationer i våra tre huvudmarknader Sverige, Norge och Finland. Sverige är Alligos största marknad och geografiska segment med ett brett och rikstäckande butiksnät. Vid 2021 års utgång hade Alligo totalt 109 butiker i Sverige, fördelat mellan 53 Swedol-butiker, 19 TOOLS-butiker, 19 Grolls-butiker och 18 butiker under fristående specialistvarumärken. Alligo har 2319 anställda och en omsättning på 8475 Mdr sek.

Läs mer om Alligo här: https://www.alligo.com/.

Om rollen

Tjänsten som Supply Chain Specialist på Allligo är en bred roll där du kommer att stötta verksamheten i frågor rörande S&OP, exempelvis med utbildning och utveckling av rutiner. Tillsammans med dina kollegor i gruppen ska du utveckla S&OP-processen i Norden och ansvara för S&OP-processen i Sverige. I ansvarsområdet ingår även uppföljning av prognoser i S&OP.

Tjänsten är placerad i Göteborg eller i Tyresö, söder om Stockholm. Möjlighet till distansarbete delar av arbetstiden finns. Du rapporterar till Supply Chain Manager inom avdelningen Sortiment och Inköp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Koordinering och samarbete med kategorichefer, försäljning och operativt inköp i Sverige för att säkerställa en väl underbyggd säljprognos.

  • Stödja och utmana organisationen om servicegrad vs kapitalbindning.

  • Upprätta och effektivisera rutiner och processer för att säkerställa en effektiv ingående S&OP-process samt sätt upp nyckeltal och processer för uppföljning av dessa.

  • Utveckla och förvalta inköpssystem i samarbete med övriga på Supply Chain och förvaltningsorganisation.

  • Utveckla effektiva prognosmodeller baserade på trender och efterfrågemönster.

  • Föreslå och implementera lösningar för att förbättra efterfrågeprognosens noggrannhet.

  • Kommunicera prognos och lageruppskattningar till berörda parter.

  • Övervaka och rapportera viktiga förändringar i försäljningsprognoser, budgetar och affärsstrategier.

  • Genomföra månatligt prognosunderhåll.

  • Driva samt delta i förbättringsprojekt på Supply Chain-avdelningen.

  • I övrigt förekommande arbetsuppgifter som kan ingå i rollen.

Erfarenhet och kompetens

Rätt person för den här tjänsten behöver ha minst tre års erfarenhet från en liknande position med gedigen erfarenhet av logistik, inköp och arbete mot budgetmål. Det är meriterande med en universitetsutbildning i ekonomi eller inköp/logistik men vi ser också gärna sökande som har förvärvat liknande kunskaper genom praktisk arbetserfarenhet. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, liksom goda IT-kunskaper. Kunskaper i Jeeves eller Relex är meriterande och vi ser gärna att du har vana från att leda utbildningar. För tjänsten är det också önskvärt med en bakgrund inom retail. 

För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du kan arbeta både operativt och strategiskt och att du har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du noggrann, välorganiserad och analytisk med god kommunikativ förmåga. Vidare har du lätt för att knyta kontakter både med externa och interna intressenter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

 

Dela detta jobb

logga
Supply Chain Specialist

ValueOne AB