ekonomijobb.se

Registrator till enheten för administration och stödprocesser

Ort
Utgår

2021-10-20

Ansök nu

Registrator till enheten för administration och stödprocesser

Om arbetsplatsen

Social- och omsorgsförvaltningen gick den 1 november 2020 in i en ny organisation. Syftet med den nya organisationen är bland annat att vi ska få en ökad helhetssyn och utveckla vår samverkan utifrån ett brukarperspektiv.

Den nya organisationen består av avdelningarna Stab, Barn och unga, Vuxna och Äldre. Social- och omsorgsförvaltningens diarium tillhör Staben som inkluderar all förvaltningsgemensam service, ledning och stöd samt sektorsövergripande arbete. 

Diariet ligger på Barnhemsgatan 2 och ingår i enheten Administration stödprocesser som består av 25 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

I rollen som registrator förväntas du hålla en god ordning i förvaltningens diarum och arkiv enligt gällande lagstiftning. Arbetet består bland annat av att registrera ärenden i vårt ärendehanteringsystem W3D3 .

Exempel på arbetsuppgifter är att diarieföra inkommande och upprättade handlingar i olika diarier, bevaka förvaltningens officiella e-brevlåda och hantera begäran om allmänna handlingar. I tjänsten kommer du hantera inkommande fysiskt post till förvaltningen för stämpling och diarieföring. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor och ge service till allmänhet, chefer och medarbetare. Som registrator bistår och utgör du stöd till nämndsekreterare med administration.

Vidare kommer du utgöra ett internt stöd till social- och omsorgsförvaltningen administration där ett arbete pågår att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser. Som registrator kommer du vara en del av den utveckling som pågår vad det gäller nya lokaler, effektivisera processer och digitalisering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning. Utbildning inom administration, ekonomi eller arkivering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant är meriterande. Dokumenterad kunskap om offentlighets och sekretesslagen är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har kunskap i arkivlagen, förvaltningslagen och socialtjänstlagen. Det är betydelsefullt om du sedan tidigare har god erfarenhet av administrativt arbete och gärna har arbetat direkt med registrering, med fördel inom myndighet. Vi kommer också att lägga vikt vid eventuella erfarenheter av arbete i ärendehanteringssystem samt erfarenhet och kunskaper inom digitaliserade arkiv och diarieföring. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket, då arbetet innebär dokumentation och kommunikation med andra.

Vi värdesätter att du som söker har god planeringsförmåga och att du kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsplatsen står inför en omställning som går mot digitaliserade processer så söker vi dig som kan se möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga och att du har intresse, vilja och förmåga att ge service till medborgare och medarbetare genom att vara lyhörd och lyssna till deras olika behov.

Inget personligt brev i din ansökan

Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. 

Information om tjänsten

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 7754

Dela detta jobb

Registrator till enheten för administration och stödprocesser

Linköpings kommun