ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Processansvarig Leverantörsreskontra

Företag Prodiem
Ort
Utgår

2022-06-13

Ansök nu

Processansvarig Leverantörsreskontra

Kundlogotyp

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Läs mer om företaget på https://www.skandia.se

Vill du arbeta i en utvecklingsorienterad och händelserik organisation där förändring står högt upp på agendan? Skandiakoncernen befinner sig mitt i en spännande transformation inom Finance med målsättning att framtidssäkra verksamheten och skapa förutsättningar för att arbeta med en högre flexibilitet (vid förändringar i affär och regelverk). Finance Operations ansvarar för den legala finansiella rapporteringen och arbetar med målsättningen om en standardiserad och effektiv finansiell rapportering med hög kvalité i leveranser. Förflyttningen omfattar alltifrån process, arbetssätt, information och systemlösningar. För att säkerställa kvalité i leverantörsreskontraprocessen i den förflyttning Skandia har framför sig, stärker Finance Operations sin organisation med en utåtriktad, strukturerad och produktiv person som ansvarar för processerna inom leverantörsreskontra.

Nu söker vi dig som vill ansvara för Skandias leverantörsreskontraprocess. Om du söker en bred och utvecklande roll med stora kontaktytor i ett företag som gör skillnad, då ska du definitivt läsa vidare!

Detta söker vi

I din roll som ansvarig för Skandias fakturahanteringsprocess så har du det totala ansvaret för att Skandias leverantörsfakturor hanteras med effektivitet och god intern kontroll samt andra krav.

Sedan årsskiftet 2021 så har Skandia implementerat ett nytt systemstöd för hantering av fakturor, Palette, och Skandia är nu redo att utveckla leverantörsfakturaprocessen till nästa nivå. Det innebär att fortsatt arbeta med att utveckla både system och process för leverantörsfaktura. Parallellt med detta så pågår ett större systemprojekt där man under de kommande åren etappvis kommer att implementera ett nytt affärssystem. Stort fokus i rollen kommer att vara att tillsammans med interna projektledare för projektet, kollegor inom Ekonomisupport, resurser från Palette, implementeringspartner för nytt ekonomisystem och Skandias IT- avdelning säkerställa en bra och effektiv leverantörsreskontraprocess. Denna roll innebär även att ansvara för att upphandla och införa e-fakturahantering med Palette som systemstöd.

Tjänsten rapporterar till Chefen för Ekonomisupport som består av ca 10 medarbetare. Ekonomisupport är en del av Finance Operations där ca 35 personer arbetar idag. Du kommer att vara placerad på Skandias huvudkontor i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Rollen hos Skandia är bred men dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

  • Bedriva ett effektivt systemutnyttjande och förbättringsarbete i Palette tillsammans med superuser

  • Säkerställa en god intern kontroll samt årligen revidera krav för fakturagranskning och styrande dokument för processen

  • Att registrering av moms sker korrekt

  • Se till att rutinbeskrivningar samt intranätets information är aktuell och uppdaterad

  • Utbilda Skandiaanvändare i systemanvändning tillsammans med superuser

Tillsammans med projektansvariga och systemansvariga så kommer du även att etablera en bra förvaltningsprocess för Palette samt kravställa konfiguration och integration mot huvudbokens AP-funktionalitet och betalflöde.  I det samarbetet ingår även behörighetsadministration, löpande underhåll av processbeskrivningar och systemdokumentation samt att planera och utföra tester vid systemuppdateringar.

Din profil

Vi söker dig som är erfaren och har arbetat i en likande roll tidigare och gärna med mer komplexa transaktionsflöden. I och med att du spelar en central roll i att säkerställa helheten för processen så tror vi att utöver att du är en duktig ekonom även har ett genuint intresse för system och automatisering av flöden. Vi ser även att det är meriterande om du har implementerat en e-faktura i ett automatiserat flöde tidigare.

Du som person

Till denna roll söker vi dig som trivs i sociala sammanhang och breda kontaktytor och som vill vara med att bidra till Skandias fortsätta utveckling. Vi ser att du är flexibel och motiveras av att arbeta i en dynamisk miljö med förändring och innovation. Att leverera med kvalité är en självklarhet för dig och du ser till att ha en god struktur och är leveranssäker i ditt arbete. Att hitta lösningar och bidra med kunskap i diverse situationer är något som du motiveras av. Slutligen ser vi att du är en god kommunikatör som värdesätter att stötta och samarbeta med kollegor. 

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Skandia med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontaktar du Sophia Lorentzon på Prodiem, tfn 073-344 20 01 eller Caroline Björk på Prodiem, tfn 073-303 34 66.

Välkommen med din ansökan!

 

Dela detta jobb

Processansvarig Leverantörsreskontra

Prodiem