ekonomijobb.se

Payroll & HR Coordinator till ett internationellt fintech-företag!

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2021-05-17

Ansök nu

Payroll & HR Coordinator till ett internationellt fintech-företag!

Har du erfarenhet av att ha arbetat inom lön och vill du nu jobba långsiktigt på ett snabbt växande FinTech-bolag? Då är detta tjänsten för dig! Som Payroll och HR Coordinator så har man ansvar för hela löneprocessen inom företaget, samt att du kommer att vara "the go to"-person gällande alla lönefrågor. Sök tjänsten redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Vi söker nu för vår kunds räkning en driven och passionerad Payroll & HR Coordinator till deras huvudkontor i Stockholm. Du kommer att tillhöra HR-teamet som idag består av 3 personer som tillsammans arbetar för att stötta organisationen på bästa möjliga sätt. HR-teamets stora fokus är att fortsätta utveckla processer och rutiner för att de på ett framgångsrikt sätt ska bidra till organisationens fortsätta tillväxtresa och självklart ha kul tillsamman längs vägen!

Du erbjuds

  • En arbetsplats med start up-atmosfär i en scale up-miljö med kort väg från idé till handling.

  • De erbjuder flexibilitet, (förhoppningsvis snart igen) härliga frukostar, roliga teamaktiviteter och after works.

  • För att du ska hålla dig frisk erbjuder de den maximala nivån för friskvårdsbidrag och stöttar aktivt balans mellan arbete och privatliv.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos kund.

Arbetsuppgifter

  • Ägandeskap över företagets löneprocess från ax till limpa och hantera omkringliggande rapportering till externa parter

  • Insamlande och hantering av löneunderlag

  • Säkerställa korrekt löneleverans till alla anställda

  • Vara “the go to”-person gällande lönefrågor från organisationen

  • Arbeta nära med deras Chief Human Resources Officer och Talent Acquisition Partner inom HR-koordinering i HR-systemet AlexisHR och kringliggande administration kopplat till exempelvis lönerevision, avtalsskrivning, onboarding etc.

Vi söker dig som

  • Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med löner i Sverige

  • Har en eftergymnasial utbildning inom lön eller annat relevant område, alternativt 2 års arbetslivserfarenhet som gjort att du har god förståelse för löneprocessens olika delar

  • Talar och skriver både svenska och engelska på en flytande nivå

Meriterande om du har:

  • Erfarenhet från Fortnox

Stort fokus i denna rekryteringsprocess läggs vid dina personliga kompetenser. Som person så ser vi att du är noggrann och har ett öga för detaljer och strukturer. Du är en problemlösare samt har en naturlig servicekänsla och tycker det är kul att hjälpa dina kollegor.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare

  • Placering: Stockholm

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
Detta är ett snabbt växande internationellt FinTech scale-up företag som är specialiserade på digitala finansieringslösningar för småföretag. Deras passion är att hjälpa småföretag starta upp och växa sin verksamhet. Mer information om företaget kommer att ges senare i rekryteringsprocessen.

Dela detta jobb

Payroll & HR Coordinator till ett internationellt fintech-företag!

Academic Work