ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logga

Lönespecialist till HR-avdelningens löneenhet

Ort
Kategorier
Utgår

2021-12-12

Ansök nu

Lönespecialist till HR-avdelningens löneenhet

Om tjänsten

Att vara en medarbetare på löneenheten innebär att du ingår i ett team där vi stöttar och supportar varandra dagligen för att komma i mål. Tillsammans sköter vi hela löneprocessen från början till slut. Du kommer ha mycket eget ansvar och kommer bland annat att arbeta i lönesystemet eCompanion, Min lön (självservice) samt i Winlas.

Arbetsbeskrivning

Nedan är en del av de arbetsuppgifter som ingår i rollen som lönespecialist. 

  • Tillhandahålla support och svara på lönerelaterade frågor från medarbetare och chefer via telefon och mail. 

  • Tolkning/tillämpning av kollektivavtal och gällande lagar.

  • Initiera förbättringar / utvecklingsarbete tillsammans med kollegor.

  • Hålla sig à jour med utveckling och förändringar inom arbetsområdet.

  • Löpande planera och hålla utbildningar för medarbetare och chefer i exempelvis Winlas och Min lön. 

  • Delat ansvar för pensionsområdet med tillhörande arbetsuppgifter.

I övrigt är det alla vanligt förekommande arbetsuppgifter som utförs på en löneenhet. 

Utmaningarna

Vi har nyligen infört en schemaläggningsrutin i alla verksamheter i kommunen. Den webbaserade delen för detta är relativt ny och vi jobbar ständigt med att utbilda verksamheterna, ta till oss synpunkter samt att informera systemleverantören om upplevelse och förslag på förbättringar. 

Kvalifikationer

  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med löner inom det kommunala avtalsområdet

  • Erfarenhet av lönesystemet eCompanion och/eller utbildning som lönespecialist är meriterande men inget krav

För att lyckas och trivas i rollen som lönespecialist hos oss tror vi att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, strukturerad och kreativ.

Om arbetsplatsen

Löneenheten är en enhet under HR-avdelningen. Vi ger information, råd och stöd för att skapa trygghet hos medarbetare och chefer i organisationen vilket i sin tur innebär att de kan ägna all kraft åt sitt uppdrag.

Vi arbetar efter målen:

  • En funktionell och säker lönefunktion där process från första anställningsdag, anställningens pågående till avslut fungerar på ett så funktionellt, säkert och smidigt som möjligt för chef, medarbetare och lönespecialister.

  • Alla Löneenhetens processer, in/utdata och rutiner ska vara GDPR säkrade.

  • Effektivisera processer – god ekonomisk hushållning.

Du kommer att ingå i ett team som består av 6 lönespecialister, 1 assistent och 1 lönechef. Hos oss finns möjlighet att arbeta hemifrån delar av veckan utifrån verksamhetens behov och i dialog med chef. Tjänsten ingår också i vårt årsarbetstidsavtal vilket i stort innebär att du i viss mån kan styra över din egen arbetstid så länge inte verksamheten påverkas negativt.  

Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Anställningsform

Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid.  

Tillträde datum - så snart som möjligt. 

Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Dela detta jobb

logga
Lönespecialist till HR-avdelningens löneenhet

Norrtälje kommun