ekonomijobb.se

Om tjänsten 

Vi söker en junior redovisningskonsult med minst 1-2 års byråerfarenhet till vår redovisningsbyrå. Det är en spännande tjänst för dig som vill göra skillnad på en byrå som behöver din stöttning under personalens föräldraledighet. 

Det är en vikarietjänst från den 1 juli 2020 till och med den 31 augusti 2021, men det finns stora chanser till att tjänsten förlängs till tillsvidareanställning givet att du är en bra matchning för oss och övriga förutsättningar finns. 

Önskad sysselsättningsgrad är 50%, men kan utökas i omfattning vid ömsesidigt intresse. 

I din roll som redovisningskonsult kommer du att få del- och helhetsansvar för ett antal kunder, främst mindre aktiebolag, men även arbete med enskilda firmor och medelstora aktiebolag kan förekomma. Vi förväntar oss att du ska även kunna assistera våra seniora konsulter i mer avancerade kunduppdrag. 

I ditt dagliga arbete kommer det att ingå:

  • löpande redovisning
  • avstämningsarbete
  • rapportering
  • kundkommunikation & ekonomisk rådgivning
  • budgetarbete (resultat- och likviditetsbudget)
  • resultat- och skatteplanering för företagsledare och företag
  • kundmöten
  • bokslut (K2 och K3)
  • deklarationer (arbetsgivar- och momsdeklarationer, INK1, INK2, K10) 

I dina arbetsuppgifter kan även, i mycket liten utsträckning, ingå löneadministration.  

På Klostermark lägger vi stort fokus på det som vi kallar ’excellent service’. Det innebär att vi alltid strävar efter en mycket hög servicenivå i form av snabb och personlig återkoppling, kundanpassade upplägg, effektiva rutiner, noggrant utfört arbete och genomtänkta rekommendationer. 

Vi anlitar dig, först och främst, för att du ska:

  • Värna om våra kunder och kundernas affärer
  • Utvecklas
  • Bidra till byråns interna utveckling 

Vi arbetar i följande redovisningssystem: Fortnox, Visma Lön 600, BL Bokslut, BL Skatt, Skovik, Pleo.

Om Klostermark Accounting AB

Vi är en väletablerad redovisningsbyrå med 8 anställda och vårt kontor är beläget på Kungsholmen i centrala Stockholm. Byrån grundades 2012. 

Våra tjänster består av löpande redovisning, projektredovisning, fakturering, månadsbokslut, årsbokslut, deklarationsarbeten, budgetarbete, löneadministration och övrig ekonomisk administration och rådgivning. 

I dagsläget har vi över 100 mindre och medelstora företag som vi har löpande samarbete med. Kunderna är verksamma i olika branscher, bl.a. fastighetsmäklare, vårdföretag, arkitektbyråer, filmproduktionsbolag, reklambyråer, IT-konsulter, restauranger och övriga tjänsteföretag. 

Vår verksamhet bygger på tre för oss viktiga områden: digitalisering, personlig service och långsiktighet. Vi omfamnar digitala lösningar som på ett säkert sätt effektiviserar vår och kundernas vardag. Vi arbetar med levande organisationer och skräddarsyr våra tjänster efter kundernas behov. Sist och inte minst, vi strävar alltid efter långsiktiga och fungerande samarbeten. Det uppnår vi genom att värna om vår viktigaste resurs - personal. Vi anser att låg personalomsättning, kunnig och engagerad personal på byrån är nyckeln till vår och våra kunders framgång. Vi är ett sammansvetsat team och har en trevlig kundkrets. 

Arbetsmiljö 

Enligt vår rekommendation arbetar majoriteten av vår personal hemifrån under covid-19 pandemin. Under sommaren 2020 planeras mellan 2 till 5 anställda befinna sig på kontoret dagligen. Detta bedömer vi som ett säkert arbetssätt eftersom personalen kan hålla ett rimligt avstånd till varandra. Denna tjänst kan omfatta arbete hemifrån och ifrån kontor, baserat på Folkhälsomyndighetens rekommendationer vid aktuell tidpunkt. Vi kommer även att ta hänsyn till hur du vill och känner dig bekväm med att arbeta under rådande omständigheter. Vi värnar om våra medarbetares likväl kunders hälsa. Upplärningen kommer att anpassas utefter rådande omständigheter.  

Vem är du?

Du har minst 1-2 års byråerfarenhet och brinner för att arbeta med företagsekonomi. Som redovisningskonsult har du redan lärt dig mycket om redovisningsarbete och börjat 'sy ihop säcken', dvs. kan hantera kunduppdrag i helhet. Det är viktigt att du är lyhörd mot dina kunder och kollegor och att du har haft ett helhetsansvar för kunder i ditt senaste arbete. 

Som person är du ansvarstagande, självgående, ambitiös och har en hög servicekänsla. Vi förväntar oss att du utför arbetet med engagemang och att du kan söka dig fram till information och ta eget initiativ. Det är även viktigt att du kan hantera många bollar i luften och ansvara för rätt prioritering av arbetsuppgifter.

Vi förväntar oss att du har från grundläggande till god kunskap av aktuella skatteregler, lagar (ÅRL, IL, ML, m.m.), K2 och K3 regelverk.  Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Du har god datorvana och är van med att arbeta digitalt.

Vi förväntar oss att du kan utföra följande arbetsmoment självständigt:

  • Löpande redovisning som följer aktuella redovisnings- och skatteregler
  • Avstämning (månadsbokslut)
  • Inlämning och rapportering av moms- och arbetsgivardeklarationer
  • Söka dig fram till rätt information vid behov

Vi förväntar oss att du kan utföra följande arbetsmoment självständigt eller under handledning:

  • Rapportering
  • Kundkommunikation via mail, telefon, video- och fysiska möten
  • Resultat -, löne-, skatteplanering
  • Budgetarbete
  • Övrig ekonomisk rådgivning
  • Årsredovisning och inkomstdeklaration
  • Övriga deklarationer (INK1, K10), beräkning av utdelningsutrymme

Meriterande:

  • Självständigt arbete i flera arbetsmoment
  • Längre erfarenhet av helhetsansvar för kunder
  • Erfarenhet av arbete i Fortnox
  • Erfarenhet av arbete i BL Bokslut och BL Skatt
  • Erfarenhet av löneadministration
  • Förmågan att hålla kundkommunikation på engelska

Vi erbjuder:

Vi erbjuder marknadsmässig lön, varierande arbetsuppgifter och en stimulerande, trivsam arbetsmiljö. I och med att vi är en mindre byrå finns det stora möjligheter att påverka, få ytterligare ansvarsområden och på längre sikt ta en mer ledande roll. Lönen anpassas utefter din insats till företaget. 

För oss är det viktigt att personalen trivs med kunduppdragen likväl i teamet samt att personalen kan, till en viss grad, styra sin egen arbetstid. Vi lägger stor vikt på personalens hälsa och erbjuder hälsofrämjande förmåner. Friskvårdsbidraget är 5000 kr/kalenderår. 

Tillträdesdag: 1 juli 2020 eller enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag: ej satt, rekrytering sker löpande. 

Information om rekryteringsprocessen: 

Steg 1: urval av kandidater som får göra ett arbetsprov

Steg 2: urval av kandidater som bjuds in till intervju

Steg 3: urval av kandidater vars referenser inhämtas

Steg 4: slutgiltigt besked om anställning

Välkommen in med din ansökan snarast!

 

Junior Redovisningskonsult (vikarie, 50%)

Ort
Kategorier
Utgår

2020-09-12

Ansök nu

Dela detta jobb