ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

INKÖPSSAMORDNARE

Ort
Kategorier
Utgår

2023-02-20

Ansök nu

INKÖPSSAMORDNARE

Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är vårt kommunala bolag för vatten och avlopp samt avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommunföretag och vi är idag närmare 200 anställda i bolaget. Det är vi som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand. Vi deltar i stor utsträckning till att forma den framtida staden och landsbygden och är därmed en viktig förutsättning för Luleås tillväxt

Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad.

Vill du jobba i en samhällsnyttig verksamhet och vara med och bidra till en hållbar utveckling? Gillar du ordning och reda, uppskattar många kontakter och värdesätter god kommunikation? Då är detta tjänsten för dig! Nu har du möjligheten att få arbeta i ett jordnära och familjärt team i en organisation i framkant.

Om tjänsten
Som inköpssamordnare är du bolagets länk mellan våra verksamheter och inköpsavdelningen på Luleå kommun samt är bolagets kompetens i inköpsfrågor. Arbetet är fritt och innebär att du har ett stort eget ansvar att självständigt driva arbetet framåt. I samarbete med chefer, projektledare och andra externa kontakter har du möjlighet att fritt strukturera upp och effektivisera inköpsprocessen. Avdelningen består av 7 kollegor på kontoret på Storheden i Luleå, som snart flyttar till nybyggda lokaler på Ytterviken.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

  • samordna inköpsprocessen och se till att inköpsriktlinjer följs

  • upprätta rutiner och ansvara för bolagets direktupphandlingar

  • utbilda kollegor i en effektiv inköpsprocess genom att arbeta aktivt med inköpsbeteende och säkerställa att hög avtalstrohet uppnås

  • delta i nätverket för bolagens inköpssamordnare

  • driva vårt arbete för hållbara inköp

  • vara navet för val och implementering av ett system för avtalshanteringen

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköp och är väl bevandrad i juridiken kring inköp. Vi ser det som meriterande om du har kunskap om inköp i offentlig verksamhet eller en relevant akademisk utbildning.

Som person är du:

  • strukturerad och tycker om ordning och reda

  • självgående

  • kommunikativ

  • uppskattar att jobba med många kontaktytor

Du behöver skriva och tala flytande svenska, samt behärska engelska i tal och skrift.

B-körkort krävs.

Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet.

Övrigt
Heltid. Tillsvidare.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför anställning enligt 3 kapitlet i säkerhetsskyddslagen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia, vid frågor kontakta Sofie Casselgren på Poolia, 076-773 86 72.

För mer information om tjänsten kontakta ekonomichef Lotta Rova, lotta.rova@lumire.se , 0920-250902.

Ansök via länken nedan.

Sista ansökningsdag 25 januari, 2023, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kan komma att genomföras löpande.

Vill du bli en miljöresurs?
Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss bidrar du till några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.

Dela detta jobb

logo
INKÖPSSAMORDNARE

Workspace Recruit