ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Är du i början av din karriär och letar efter din nästa möjlighet inom inköp? Vill du vara en del av ett globalt team i en dynamisk och utvecklande miljö? Då kan detta vara rollen för dig. Vår kund söker en självgående och motiverad kollega till deras inköpsteam. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Vår kund är ett nytt globalt varumärke som fokuserar på den uppkopplade generationens behov, hållbarhet och en problemfri kundupplevelse. De är just nu mitt uppe i en europeisk lansering som innebär ett mycket dynamiskt arbetsklimat men också en mycket spännande och utvecklande miljö.

Som inköpsassistent kommer du att vara en del av inköpsteamet, ett agilt team som består av tolv medarbetare. Det är viktigt att vara beredd på att utföra varierande arbetsuppgifter, även utanför det vanliga ansvaret. Rätt kandidat kommer att få möjligheten att ta sig an operativa inköpsuppgifter och utvecklas vidare inom rollen.

Du erbjuds

  • Var med och skapa något nytt som aldrig har gjorts förut. Tempot är högt och det är aldrig tråkigt!

  • Få det bästa av två världar: en start-up atmosfär med stöd av en etablerad organisation

  • Bli en del av en rolig arbetskultur med hög laganda. Folk gillar verkligen sina team och kommer bra överens med sina lagkamrater.

Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 6 månader, med chans till förlängning. Du förväntas arbeta på plats hos kunden i Göteborg. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Stötta köpare med digitalt avtalsgodkännande och signering och avtalsarkivering

  • Utfärda inköpsorder i SAP och stötta företag med hur man gör inköpsrekvisitioner

  • Skapa och upprätthålla leverantörsbasdata i SAP

  • Hantera fakturarelaterade frågor/problem/felmatchningar från leverantörer i VIM, SAP med input från inköpskollegor eller intressenter vid behov

  • Kontakta leverantörer vid faktura- eller orderproblem

Vi söker dig som

  • Har tidigare relevant erfarenhet från administrativa inköpsuppgifter, enligt ovan

  • Har en kandidatexamen inom inköp eller annat relevant område - dock kommer din motivation att vara den viktigaste aspekten, så valet av inriktning är sekundär

  • Är erfaren användare av Excel och Office 365

  • Är flytande i affärsengelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Som person är du:

  • Självgående

  • Strukturerad

  • Serviceinriktad

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, 6 månader

  • Placering: Hisingen, Göteborg

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Inköpsassistent till företag inom fordonsindustrin!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2022-07-15

Ansök nu

Dela detta jobb