ekonomijobb.se

Staben för upphandling

Varför ska du komma till oss på Upphandling?

Kollega 1: Vi är ett glatt gäng som hjälper och stöttar varandra. Det är ett omväxlande arbete med många kontaktytor inom organisationen och vi har möjlighet att påverka framtiden för stadens invånare.

Kollega 2: Vi är en jättebra grupp med trevliga och kunniga kollegor. Det är ett socialt arbete, mycket kontakt med andra människor, både internt och externt. Vi har en ansvarsfull roll, de affärer vi gör har stor betydelse för kommunen. Och vi är med och bidrar till Uppsalas spännande utveckling!

Kollega 3: Det som gör det kul att arbeta här är att man får många kompetenta och trevliga kollegor som arbetar tillsammans på ett prestigelöst sätt. Arbetet är väldigt varierat och utmanande plus att man får ett stort förtroende från chef.

Vi kan bjuda på god stämning, många skratt, hög kompetens och en arbetskultur där vi delar med oss och stöttar varandra!

Staben bedriver ett utvecklingsarbete som genomsyrar vår kultur och vi arbetar kontinuerligt för att bli ännu bättre i våra yrkesroller både gentemot verksamheten såväl som leverantörsmarknaden, vilket också syns väl i våra mätningar av medarbetarindex och nöjdkundindex.

Ditt uppdrag
Som inköpsassistent ansvarar du för vår support, med stöd från vår inköpare. Du trivs med att ge en snabb och effektiv support till verksamheten vid frågor som rör våra avtal, inköp samt e-handel. Du ansvarar även för utlämnande av handlingar (upphandlingsärenden) som staben behöver hantera. I dina arbetsuppgifter ingår även granskning av stabens fakturor samt vissa övriga administrativa uppgifter som kan komma.
I din roll har du ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter men arbetet sker självklart i mycket nära samarbete med verksamheterna och kollegor på staben.


Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med inköp och support, privat eller i offentlig verksamhet. Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Susanne Afzelius, Stabschef, 018-727 10 26

Facklig företrädare:
Saco, 018-727 13 87 Vision, 018-727 24 33

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och upphandling samt avdelningarna kvalitet och planering, utveckling och utredning, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Logo

Inköpsassistent

Företag Uppsala kommun
Ort
Kategorier
Utgår

2019-11-03

Ansök nu

Dela detta jobb