ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Inköpsansvarig till Prima Vård

Företag Prima Vård AB
Ort
Utgår

2022-05-30

Ansök nu

Inköpsansvarig till Prima Vård

Tycker du om att arbeta brett och brinner för strategiska inköpsfrågor och förhandling? Lockas du av möjligheten att vara med på en riktigt spännande tillväxtresa? Känner du igen dig i Prima Vårds värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent? Då ser vi fram emot att lära känna dig!
 

Prima Vård är ett av de snabbast växande vårdbolagen i Sverige och finns idag på 60 geografiska platser med en tydlig ambition att fortsätta växa organiskt samt genom förvärv. Prima Vård omsätter knappt 3 miljarder och är i dagsläget en av Sveriges största privata primärvårdsaktörer.
 

Som inköpsansvarig kommer du arbeta aktivt med att utveckla Prima Vårds inköpsprocesser, både mot leverantörer och mot verksamheterna samt stötta verksamhetens inköpsansvariga i sitt inköpsarbete i en framåtlutad organisation med stora utvecklingsmöjligheter.
 

Som inköpsansvarig på Prima Vård kommer att arbeta brett i bolagets M&A och Strategiteam med bl a inköpskategorierna medicinskt förbrukningsmaterial, medicinteknisk utrustning, laboratorietjänster, övrigt förbrukningsmaterial, övriga vårdnära produkter och tjänster verksamheterna behöver samt aktivt utveckla bolagets interna inköpsprocesser. Totalt genomför Prima Vård årligen inköp för över 100 miljoner i kategorier som behöver struktureras upp och konkurrensutsättas. En central del är även att utbilda verksamheterna i effektiva inköpsprocesser.

 

Utöver förhandling och arbete mot verksamheterna kommer du även att vara del i att utveckla interna inköpssystem och avtalshanteringssystem.
 

Exempel på ansvarsområden:

- Utveckla och strukturera Prima Vårds inköpsprocesser
- Utbilda lokala verksamheter i effektiva inköp
- Utveckla användandet av avtalssystem och systemstöd för inköp
- Uppföljning av inköp i hela organisationen


Rollen är nyinrättad och du är bolagets första inköpare, därför ser vi gärna att du har erfarenhet från inköp eller försäljning av vårdnära produkter. Du kommer att få ett stort ansvar och din erfarenhet kommer ge dig stora möjligheter att utforma metoder för att effektivisera koncernens omkring 100 vårdmottagningars inköpsarbete. Du utgår ifrån Prima Vårds kontor på Kungsholmen och ingår i Prima Vårds centrala organisation i teamet M&A och Strategi och rapporterar till bolagets operativa chef.
 

Vem söker vi?

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har god erfarenhet från inköp eller försäljning av medicinska produkter. Du är en driven och rutinerad förhandlare, har god analytisk förståelse och har insikt i både kommersiella och finansiella aspekter av inköpsfrågor. Vidare vill vi att du ska kunna analysera och bedöma verksamhetens behov och tillgodose dessa på ett givande sätt utifrån respektive verksamhets förutsättningar.
 

Som person är du affärsmässig, ansvarsfull och flexibel, trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp samt har god pedagogisk förmåga. Du har en förmåga att samordna och ta egna initiativ och trivs i en utbildande och coachande roll mot de som sköter de dagliga inköpen i verksamheterna. Vi värderar högt att du har lätt för att samverka, skapa och utveckla kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
 

Rätt person för rollen har:

- Minst 3-5 års erfarenhet av arbete från branschen inom försäljning mot eller inköp på vård, veterinär eller omsorgsverksamheter
- Relevant eftergymnasial utbildning (högskola eller universitet)
- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
- Förmåga att läsa och förstå engelska
- Goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt Excel och Outlook
- Körkort klass B

Extra meriterande för rollen:

- Vårdutbildning kan vara meriterande men är inte ett krav
- Erfarenhet från inköpsorganisation mot vård, veterinär eller omsorgsbolag
- Erfarenhet från större medicintekniskt bolag eller bolag inom medicinskt förbrukningsmaterial
- Kunskap inom avtalshantering- eller inköpssystem
 

Anställning och ansökan:

Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, på 100%. Tillträde enligt överenskommelse och placering är på Prima Vårds kontor i Stockholm, Kungsholmen. Resor inom Sverige ingår i tjänsten. Prima Vård har kollektivavtal via Vårdföretagarna.


Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om rollen? Kontakta ansvarig rekryterare Anna de Verdier, anna.deverdier@newr.se 070-336 64 56 eller Douglas Carbell douglas.carbell@newr.se eller 072-980 99 52.

Dela detta jobb

Inköpsansvarig till Prima Vård

Prima Vård AB