ekonomijobb.se

Ekonomiassistent till ledande IT-bolag

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2020-12-10

Ansök nu

Ekonomiassistent till ledande IT-bolag

Vi söker nu en Account Receivable Representative/ekonomiassistent till avdelningen Accounts Receivable på ett ledande IT-bolag. Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för administrativt jobb och som värdesätter en god laganda! Du förstår värdet av att ge service och utföra uppgifter med hög kvalitet, har en stark egen initiativförmåga och ett stort driv för att förbättra och utmana befintliga rutiner. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan.

Om tjänsten

Du kommer att komma till ett team om 8 personer som har en god laganda. Bolagets värderingar präglar arbetsplatsen och de strävar efter att hållbarhet och mångfald ska vara en integrerad del av deras processer och genomsyra hela företaget. De har det roligt och jobbar tillsammans för att driva bolaget framåt och har får du möjligheten att utvecklas med dem.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

  • Hantera kundreskontran för de nordiska länderna inom koncernen

  • Svara på frågor via mail och telefon från kunder avseende faktura- och betalningsfrågor

  • Registrera kundbetalningar

  • Hantera och åtgärda eventuella oplacerbara betalningar samt överbetalningar

  • Sköta utbetalning av kreditnotor till kunder

  • Ha daglig kontakt avseende kundfakturor med bolagets samarbetspartners

  • Arbeta med framtagande och analys av olika avstämningar/ rapporter/ statistik

Vi söker dig som

  • Har grundläggande ekonomiska kunskaper och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta inom en ekonomifunktion

  • Tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra

  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikationen kommer att ske på de språken

Det är meriterande om du

  • Tidigare har arbetat i Microsoft Dynamics AX eller andra ekonomisystem

  • Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kundservice är meriterande

Som person är du:

  • Noggrann

  • Problemlösande

  • Duktig på att samarbeta

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, 6 månader med eventuell chans till förlängning

  • Placering: Nacka strand

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och bolagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Ekonomiassistent till ledande IT-bolag

Academic Work