ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

”Jobba hårt – skratta hårdare” genomsyrar kulturen på Ework, en av Europas marknadsledande konsultförmedlare inom IT och Teknik. När du kliver in på kontoret i centrala Stockholm eller ansluter till möten via Teams slås du av en framåtlutande arbetsmiljö med stark entreprenörsmässig anda. På företaget längtar drivna kollegor efter måndag och nu har du chans till att bli en del av företaget. Ansök tjänsten som ekonomiassistent redan idag - urval sker löpande!

Om tjänsten

Ework arbetar med att matcha uppdrag med rätt kompetens, en förmedling som görs utan att de själv anställer några konsulter. Som en del av verksamheten arbetar idag ett stort team på Billing and Payment-avdelningen med hela faktureringsprocessen. Nu söker teamet stöttning av 1-2 ekonomiassistenter som kommer stötta i arbetet med kund- och leverantörsreskontra för samtliga bolag inom Ework Group AB.

Som konsult hos Ework kommer du inte bara erbjudas möjligheten att bredda din kunskap inom reskontra, du kommer också erbjudas en företagskultur berikad av roliga kickoffer, kontorsfester, AW:s och andra evenemang. Utöver detta står Ework även inför en flytt från sitt nuvarande kontor på Mäster Samuelsgatan till nyrenoverade lokaler på Vasagatan!

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ework Group. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig initialt 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet och behovet kvarstår. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekononomiassistent kommer du ingå i teamet som ansvarar för både kund- och leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

  • Hantering av inbetalningar

  • Hantering av utbetalningar

  • Fakturering

  • Case Management

  • Stöttning av övriga funktioner inom bolaget med expertis inom reskontraprocessen

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi alternativt motsvarande relevant erfarenhet

  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, detta då båda språk kommer förekomma i rollen

  • Har en god systemvana samt lätt för att sätta dig in i nya system

Vi ser det som meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

  • Har kunskaper i andra nordiska språk eller polska

  • Har erfarenhet av arbete i ERP (Agresso) och Superoffice

För detta konsultuppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är social där din positivitet smittar av sig på dina kollegor. Du sprider god energi och är mån om att göra bra ifrån dig. Vidare är du noggrann, där varken detaljer eller det övergripande arbetet undgår ditt detaljorienterade öga. Utöver det tar du stort ansvar för ditt arbete och tar dig gärna an utmaningar som får dig att växa som person.

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid

  • Långsiktighet: Initialt sex månader med chans till förlängning

  • Placering: Mäster Samuelsgatan, snart flytt till Vasagatan

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Vill du veta mer om Ework? Klicka här!

 

Ekonomiassistent på heltid till Ework!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2022-07-15

Ansök nu

Dela detta jobb