ekonomijobb.se

Ekonomiassistent / Office Manager till ett bolag verksamt inom projektutveckling av förnyelsebar energi

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2021-03-22

Ansök nu

Ekonomiassistent / Office Manager till ett bolag verksamt inom projektutveckling av förnyelsebar energi

Är du en driven erfaren ekonomiassistent och vill få chansen att vara en del av ett spännande bolag från energibranschen? Brinner du för ekonomi och administration och vill ta dig an en ny långsiktig utmaning? För tjänsten som ekonomiassistent / office manager söker vi en person som är självständig, strukturerad och noggrann. Rollen erbjuder ett varierande jobb i ett härligt team som förespråkar gemenskap, öppenhet och framåtanda. Är du den vi söker? Sök tjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

Academic Work söker för kunds räkning en Ekonomiassistent / Office Manager till kontoret i Täby. Vår kund är ett bolag verksamt inom projektutveckling av storskaliga solcellsanläggningar och söker nu en kollega som ska stötta upp de administrativa arbetsuppgifterna. Här får du möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor där arbetsmiljön präglas av gemenskap, omtanke och driv. Här sätter de alltid teamet framför jaget!

Rollen innebär varierande arbetsuppgifter där du har mycket eget ansvar och där du får ta egna initiativ, komma med egna ideér samt att vara med och påverka. I rollen som ekonomiassistent / office manager kommer du att få arbeta självständigt med en tydlig vägledning mot uppsatta mål. Du kommer att bli en del av ett välsvarvat team där ni alla har en viktig roll för företagets utveckling.

Deras nya kontor är etablerat i Täby i fräscha, ljusa, nya lokaler där det finns kök, gym samt paddel-banor i närheten.

Du kommer att vara anställd hos oss på Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget är med start omgående och pågår under 6 månader, men med goda chanser till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Varierande arbetsuppgifter men några återkommande är;

  • Löpande enklare redovisning

  • Löne-administration i Visma

  • Dokumenthantering

  • Sälj-stöd

  • Kontakt med leverantörer

Vi söker dig som

  • Meriterande med en utbildning inom relevant område; Ekonomi / redovisning / administration

  • 2-5 års arbetserfarenhet

  • Språk: flytande svenska och engelska

  • Bra kommunikationsförmåga, muntlig och skriftlig

Som person är du:

  • Självständig

  • Strukturerad

  • Service-minded

  • Trevlig

Information om företaget

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, kontorstider 8-17 med flex

  • Placering: Stockholm, Täby

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Ekonomiassistent / Office Manager till ett bolag verksamt inom projektutveckling av förnyelsebar energi

Academic Work