ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2022-02-12

Ansök nu

Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra

Nu finns möjligheten för dig med förståelse för ekonomiflödet och vill vidareutvecklas inom accounts payable. Vi söker dig som gärna har arbetat på ett internationellt bolag och trivs i en flexibel miljö med varierande arbetsuppgifter. Vår kund är ett internationellt bolag inom fordonsbranschen där kulturen präglas av innovation och nytänk likväl som samarbete och gemenskap. Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Academic Work söker flera ekonomiassistenter med inriktning leverantörsreskontra till vår kund inom fordonsbranschen. Här får du möjlighet att arbeta på ekonomiavdelningen som levererar tjänster inom redovisning, kontroll, leverantörsskulder, kundfordringar, skatt och juridiska tjänster med ett högt fokus på kvalitet, effektivitet och kundrelationer.

Du kommer att arbeta inom en matrisorganisation på ett bolag inom en stor koncern, där bolaget fortfarande är i uppstartsfasen vilket ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa.

Du kommer att tillhöra ett team om ca 20 personer där ca 13 personer arbetar som accounts payable eller accounts receivable. Kulturen på bolaget präglas av högt driv och engagemang där alla strävar mot samma mål samtidigt som stor viktpunkt ligger på öppenhet, gemenskap och stöttning. Som accounts payable kommer du att arbeta med hela ekonomiska flödet med fokus på kundreskontra men det är också viktigt att du som söker är flexibel och prestigelös inför andra arbetsuppgifter som kan dyka upp.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget är initialt tre till sex månader med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du arbeta med fakturahantering och leverantörsreskontra, där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att säkerställa hög kvalité och effektivitet gentemot era kunder.

Du kommer till exempel att:

  • Ansvara för fakturahantering och löpande arbete kring detta
  • Ta emot leverantörsfakturor samt säkerställa kontinuerlig kvalitet i redovisningen av dessa
  • Ha löpande dialog med andra funktioner i verksamheten och vara ett stöd till de

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har kunskap och stort intresse för ekonomi
  • Har minst 1-2 års erfarenhet av fakturahantering och leverantörsreskontra
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av SAP

Som person är du driven och nyfiken på att lära dig nya saker. Du är ansvarstagande och gillar att jobba i ett högt tempo och är dedikerad till dina arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kräver även att du är strukturerad, noggrann och säkerställer hög kvalité i ditt arbete. Vidare har du en förmåga att prioritera rätt saker i rätt tid. Du beskrivs som en teamplayer som gillar att samarbeta med dina kollegor och bidrar med härlig energi och engagemang till gruppen!

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Göteborg, Lindholmen

  • Lön: Timbaserad månadslön

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra

Academic Work