ekonomijobb.se

logga

Ekonomiassistent med erfarenhet av HR administration

Företag Jurek
Ort
Kategorier
Utgår

2021-01-30

Ansök nu

Ekonomiassistent med erfarenhet av HR administration

Vill du arbeta i en internationell organisation med en innovativ företagskultur och engagerade medarbetare? Trivs du i en roll där man samarbetar över landsgränserna samtidigt som man har individuellt?

Nu söker vi en engagerad och lösningsorienterad redovisningsekonom och HR generalist till vårt kontor i Kista.

Arbetsuppgifter

Hos oss kommer du att bli en viktig del i Hamilton Nordics där du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med fokus på både redovisning och HR. Förutom det löpande redovisningsarbetet kommer du även vara HR kontaktperson för de nordiskt anställda och stötta den externa lönebyrån. Du har löpande kontakt med huvudkontoret i Schweiz och rapporterar till Head of International Finance.

Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.

  • Ansvara för leverantörsreskontra och betalningar

  • Ansvara för kundreskontra som fakturering, inkasso och avstämningar

  • Myndighetsrapportering 

  • Stötta i månads- och årsbokslut samt årsredovisning.

  • HR kontaktperson för de nordiska länderna (Sverige, Norge, Danmark)

  • Stötta i rekryteringsprocesser och introduktioner

  • Administrativa uppgifter kring de anställda som kontrakt och pensioner

  • Stötta lönebyrån

  • Uppföljning av tidsrapportering

  • Implementering av HR policys lokalt

Vem är du?

Du är en utåtriktad och engagerad person med driv som är van att arbeta både självständigt och i internationell miljö. Du är lösningsorienterad, strukturerad och prestigelös som person och bidrar gärna med idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och du har lätt för att bygga relationer i en internationell organisation med innovativ företagskultur.

Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/HR och ett par års arbetslivserfarenhet inom redovisning samt HR relaterade uppgifter. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Om du även har erfarenhet av Microsoft 365 och/eller SAP är detta meriterande.

Vi erbjuder

Du blir en del av ett varmt och engagerat företag i en organisation som värdesätter god kommunikation och respekt för varandra. Du kommer vara placerat på deras kontor i Kista och rapportera till din chef i Schweiz.
I den här rekryteringen samarbetar Hamilton med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 070 751 93 43 alternativt marie.kallstrom@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Hamilton, an internationally active company, is one of the leaders of technology in life science, storage, measurement and Medtec. Hamilton produces precision instruments for research and industry as well as intelligent ventilators. Furthermore, the company is strongly represented in the growth markets of genetics and robotics. The group currently employs more than 2,850 people worldwide, more than 1,300 of them in Bonaduz and Domat / Ems in the Grisons Rhine Valley.

Dela detta jobb

logga
Ekonomiassistent med erfarenhet av HR administration

Jurek