ekonomijobb.se

 

Sundbybergs stad är en av Sveriges snabbast växande städer och utsågs till årets superkommun 2017. Staden är inne i en expansiv fas med planer på omfattande utbyggnad av såväl bostäder som infrastruktur. Från 1 april 2017 samlades den kommunala verksamheten för avfall, vatten och avlopp i ett helägt aktiebolag, Sundbyberg Avfall och Vatten AB. Bolaget har helhetsansvaret för all hantering och drift av vatten, avlopp och avfall. 

Sundbyberg Avfall och Vatten AB 
SAVAB är ett helägt kommunalt bolag och ingår i koncernen Sundbybergs Stadshus AB. Bolagets ansvar är att på ett säkert och långsiktigt sätt leverera dricksvatten och ta hand om avloppsvatten från stadens invånare och kunder. Bolaget ansvarar också för att på ett miljömässigt hållbart sätt samla in avfall från stadens invånare och kunder. I ansvaret ingår att uppföra, äga, förvalta och underhålla alla stadens VA- och avfallsrelaterade anläggningar såsom pumpstationer, ledningsnät och stationära sopsugar. Bolaget har en egen driftorganisation som utför allt från mätarbyten till renovering i egen regi.

Vi är övertygade om att ett fungerande kretslopp är nyckeln till en hållbar framtid. Vår mission är att det ska vara enkelt för invånarna att hantera sitt avfall och vatten rätt. Som bolag är vi med och skapar förutsättningarna för det. ”Det är lätt att leva i Sundbyberg – staden som växer med dig.”

Rollen
Du kommer att ha en viktig roll i bolagets framtida utveckling. Du förväntas vara delaktig i det dagliga arbetet men även att förvalta och utveckla bolagets processer och rutiner. Det kommer att sätta dig in i olika flöden och systematiskt arbeta med både den löpande verksamheten och utveckling av dagens rutiner.

Arbetsuppgifter 

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:

  • huvudansvar för kundreskontra och fakturering

  • upplägg av kunder, pris- och taxekoder 

  • hantering av inbetalningar och kontoavstämningar, 

  • kravhantering

  • löpande bokföring och kontoavstämningar, 

  • hantering av leverantörsfakturor och utanordningar. 

  • att vara ett stöd i övrigt ekonomiarbete i samband med t ex bokslut. 

Du har även systemansvar för verksamhetssystemet EDP Future som hanterar all information och debitering för kundernas renhållnings- och VA-tjänster. 

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har:

  • relevant utbildning inom ekonomi

  • erfarenhet av arbete med fakturering och kundreskontra

  • kan arbeta självständigt

  • god datorvana och kunskap inom Officepaketet

Tidigare erfarenhet av EDP Future  samt erfarenhet inom VA-, avfallsbranschen är meriterande. 

Vi ser att du som person är strukturerad och noggrann. Du känner dig trygg i din roll och tar stort ansvar för ditt uppdrag. Vi söker dig som har ett stort eget driv och som är analytisk och har en god samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du har en helhetsförståelse och ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter.

Anställning
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 

Skicka ditt CV och din ansökan senast den 11 augusti. 

Ingen återkoppling eller intervjuer sker före den 11 augusti. Vi tillämpar säkerhetsprövning före anställning. 

Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Hellmark på Patrik.hellmark@savab.se

Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Mer information finns på www.savab.se

Ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra, Sundbyberg Avfall och Vatten AB

Ort
Kategorier
Utgår

2019-08-11

Ansök nu

Dela detta jobb