ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logga

Driven ekonomiassistent inom Accounts Receivable till BMW

Företag Jurek
Ort
Kategorier
Utgår

2022-01-29

Ansök nu

Driven ekonomiassistent inom Accounts Receivable till BMW

BMW söker en processdriven ekonomiassistent till kund- och leverantörsreskontran som vill vara med på en digitaliseringsresa av redovisningsavdelningen!

BMW Group är med deras tre varumärken BMW, MINI och Rolls-Royce, världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar samt erbjuder finansiella och mobila premiumtjänster.

Här får du chansen att komma in på BMW och tillsammans med kompetenta kollegor driva den digitala utvecklingsresan framåt, både på lokal och central nivå!

Arbetsuppgifter

I rollen är du med i en satsning kring den digitala utvecklingen av ekonomifunktionen hos BMW, där du får chansen att driva både stora och små projekt på nordisk nivå, främst på kundsidan. I rollen arbetar du även mot dina kollegor på internationell nivå, har stora kontaktytor inom bolaget och mot huvudkontoret i München.

Du ansvarar även för delar av kundreskontran för den nordiska marknaden och arbetar i nära samarbete med dina kollegor på leverantörsreskontra och redovisningsspecialist-teamet. I ditt dagliga arbete kommer du att hantera inkommande betalningar, diversefakturering, påminnelser, uppföljning av obetalda fakturor samt ansvara för en rad olika avstämningar. En viktig del i rollen är att supportera interna avdelningar vid frågor rörande både kund- och leverantörsfakturor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvar för delar av kundreskontra med daglig kundkontakt
  • Veckovisa möten och driva förbättringsarbete tillsammans med SSC i München
  • Rapportering och analys av KPI:er (självständigt och tillsammans med interna avdelningar)
  • Stöd för redovisningsspecialist-teamet (avstämningar under bokslut, statistikrapportering)
  • Delta och driva regelbundna kreditmöten
  • Stöd för leverantörsreskontra samt Ad hoc-frågor

Du kommer även att ha en viktig roll i det fortsatta samarbetet mot BMW:s Shared Service Center i München och även vara drivande i en rad olika effektiviseringsprojekt.

Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll inom kund- och leverantörsreskontra. För att lyckas i denna roll krävs en god förståelse av olika typer av system och det är av vikt att du har goda kunskaper i Excel, det är ett stort plus om du tidigare arbetat i SAP.

Vi läger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en driven och engagerad person som har en positiv attityd, ett lösningsfokuserat synsätt och en person som vågar utmana och hitta nya lösningar på problem. Du hittar inte bara lösningen, utan har även förmågan att exekutera och driva arbetet framåt

Du trivs i en organisation med högt tempo och där du får möjligheten att jobba mot många olika intressenter, du trivs i en roll där du får möjlighet att kommunicera med flertalet personer vilket också fäller sig naturligt för dig. Rollen innebär att självständigt kunna utföra ditt arbete och även kunna driva på interna projekt mot SSC, varför det är viktigt att du har ett grundläggande affärstänk samt trivs i en sådan miljö. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

Du erbjuds

Hos BMW får du en stor chans till utveckling, i denna roll får du god insyn i organisationen och får stor chans till att utvecklas inom ditt område.
Du får möjlighet att driva förbättrings- och effektiviseringsprojekt på ett stort och internationellt bolag. Du samarbetar med kompetenta och engagerade kollegor och får möjlighet till att växa inom ditt område!

I denna roll arbetar du som konsult hos Jurek Talents och erbjuds en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Du arbetar hos BMW Northern Europe som sitter i moderna lokaler i Sollentuna/Silverdal med lunchrestaurang samt tillgång till gym. Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Catharina Airiman på catharina.airiman@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se

Om BMW Group Northern Europé

BMW Group Northern Europe samordnar och stödjer verksamheten för de olika nordiska nationella försäljningsföretagen samt för auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i de nordiska och baltiska länderna. I Norden har BMW-gruppen cirka 200 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. För mer information om BMW, besök hemsidan www.bmwgroup.com.

Dela detta jobb

logga
Driven ekonomiassistent inom Accounts Receivable till BMW

Jurek