ekonomijobb.se

Chef Service och Kvalitet till SoftOne Group

Företag Vindex AB
Ort
Utgår

2021-02-13

Ansök nu

Chef Service och Kvalitet till SoftOne Group

Vindex söker en Chef Service och Kvalitet för rekrytering till SoftOne. SoftOne är ett Software As A Service (SaaS) företag specialiserat på Affärs- och HR-system och är idag en ledande leverantör i Norden till hantverkare och handeln. Kunderna finns även inom redovisningsbyråer, tillverkande- samt tjänsteproducerande företag. SoftOne Group ligger i teknisk framkant med sin moduluppbyggda tjänst SoftOne GO för Tid, Bemanning, Lön, Ekonomi, Försäljning och Projekt, vilket ger kunderna möjlighet att nyttja en helhetslösning eller som separata moduler. Bolaget utvecklar och säljer lösningarna själva och stöttar kunderna med support, konsulttjänster och outsourcing av lön. SoftOne grundades 1985 av Håkan Lord som fortfarande äger och leder företaget. SoftOne har kontor i Stockholm och Helsingfors.

Om rollen:
Som Chef Service och Kvalitet ansvarar du för att tillsammans med dina Team tillhandahålla en hög servicenivå med god kvalitet. Du förväntas att kunna leda dina team men även aktivt bidra operativt med support.

SoftOne Group har för närvarande ett tidsmonopol med sin helhetslösning SoftOne GO för Affärs- och HR system, gentemot mindre och medelstora företag och planerar inför en kraftig tillväxt.

Du skall vara en aktiv kraft i att bidraga till denna expansion med hög servicenivå och kundnöjdhet och du ingår i ledningsgruppen för SoftOne.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Befattningen rubriceras som Chef Service och Kvalitet (Manager Service & Quality) för den svenska marknaden

  • Stationeringsort är Stockholm

  • Som Chef Service och Kvalitet ansvarar du för att tillsammans med dina Team tillhandahålla en hög servicenivå med god kvalitet till befintliga avtalskunder och partners samt att säkerställa SLA och KPI-er gällande svarstider, ärendets omloppstid samt utestående ärendevolym.

  • Service och Kvalitet skall även bidra till att identifiera och definiera felaktigheter i tjänsten och tillhandahålla underlag för förbättrade funktioner, rutiner och dokumentation inom Team Hantverkare, konsult och transport respektive Team Handel, tjänsteföretag och organisationer, vilket långsiktigt skall leda till en ökad kundtillfredsställelse och en minskad ärendevolym.

  • Avdelningen har till främsta uppgift att med begränsade personella resurser och effektiva hjälpmedel ge god service till befintliga kunder och partners till i första hand SoftOnes SaaS tjänst benämnd SoftOne GO, men även klientserverlösningar såsom SoftOne Business, SoftOne Professional och SoftOne Lön.

  • Genom att arbeta strukturerat och proaktivt gentemot kunderna och preventivt rörande tjänsten är syftet att säkerställa korta svarstider, minska ärendevolymen och korta genomloppstiderna för att ge ökat utrymme till personlig service när så behövs.

  • Med hjälp av datadriven analys identifiera kunder respektive ärendetyper som kräver stor insats för att proaktivt hantera dessa.

  • Driva operativ governance på månadsbasis gentemot våra större kunder.

  • Medverka till att definiera förbättringar och att bygga ut den digitala servicen med hjälp av vårt digitala kundcenter och dess kunskapsbank.

Kvalifikationer och erfarenhet:

  • Gedigen erfarenhet av Affärs- och/eller HR System

  • Mycket goda ledaregenskaper och erfarenhet av chefsskapet samtidigt med det operativa

  • Starkt serviceengagemang och förmåga till positiv och konstruktiv dialog med kunden

  • Stresstålig och att hålla ”flera bollar i luften” eftersom belastningen är ojämn och kunderna kan känna sig pressade

  • Universitets- eller högskoleutbildning inom Ekonomi, HR och/eller Teknik.

  • Mycket goda tekniska kunskaper inom IT och ny teknologi

  • Mycket god förmåga att arbeta självständigt

  • Kvalitetsmedveten och förmåga till kvalitetsstyrning

  • Välstrukturerad och metodisk

  • Starkt engagemang och ”driv” kombinerat med en önskan att vara med och skapa framtidens Service-lösningar

  • God verbal förmåga i tal och skrift

Chef Service och Kvalitet rapporterar till VD för SoftOne.

Personliga egenskaper:
För att lyckas i den här rollen är du serviceinriktad, engagerad och drivs av att skapa positiva kundupplevelser. Du är också kommunikativ och lösningsorienterad med ett strukturerat och metodiskt arbetssätt. Utöver detta ser vi gärna att du har förmågan att arbeta både självständigt såväl som i grupp samt att du har en prestigelös och flexibel inställning. I tillägg till detta har du en god förmåga att förstå kundens behov på flera plan och kan anpassa dig efter det i ditt arbete.

Ansökan:
Denna rekrytering sker i exklusivt samarbete med Vindex AB. Är du den vi söker? Ansök via annonsen alternativt skicka ditt CV till ansvariga rekryterare Joanna Danielsson eller Jennifer Hietapakka (joanna.danielsson@vindex.se respektive jennifer.hietapakka@vindex.se). Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Dela detta jobb

Chef Service och Kvalitet till SoftOne Group

Vindex AB