ekonomijobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Ekonomijobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logo

BUSINESS CONTROLLER TILL OPTIMERAS KONTOR I MALMÖ

Ort
Utgår

2022-07-30

Ansök nu

BUSINESS CONTROLLER TILL OPTIMERAS KONTOR I MALMÖ

Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har ca 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder Sek. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.

Är du en affärsdriven Business Controller med en fallenhet för Excel och system? Vill du bli en del av en framgångsrik och väletablerad koncern? Då är det dig vi söker!

Optimera Svenska AB är en ständigt växande aktör inom byggbranschen. Vi utökar just nu vår avdelning Business Control & Affärssupport med en Business Controller. Arbetsplatsen är belägen på vårt kontor i Malmö.

Du kommer att tillhöra en avdelning som arbetar för att stötta säljorganisationen i affären. Du arbetar därmed nära affären och bistår säljare och försäljningschefer med både statistik och kundvård genom att paketera och hantera stora datamängder och presentera dem på ett enkelt och värdeskapande sätt, för Optimera och våra kunder. Du följer upp grundorsaker till avvikelser och utmanar till korrigerande åtgärder och förbättringar. Du hjälper oss att bibehålla en hög tillförlitlighet i organisationen liksom att skapa och upprätthålla en god struktur.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Skapa och utveckla rapportpaket, interna och till kund

  • Skapa och vidareutveckla processer

  • Framtagning av olika typer av statistik

  • Analys och utredning

  • Besvara och hantera olika typer av frågeställningar rörande kund/avtal

  • Vara delaktig i kundbudgetprocessen

  • Bonus-arbete

  • Driva utveckling av dina ansvarsområden

Dina kvalifikationer:

Som sökande till tjänsten är det meriterande om du har en ekonomiutbildning på högskolenivå (eller likvärdigt) samt erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i program som hanterar stora datamängder, primärt Excel men kunskaper inom Power BI, Qlikview och andra BI-verktyg är meriterande, detta för att kunna kontrollera data, leverera statistik samt paketera utredningar på bra vis.

Dina personliga egenskaper:

Du är en lagspelare som tycker om att driva processer framåt och trivs bäst när du arbetar verksamhetsnära, nära affären, och kan bidra med ditt strukturerade arbetssätt för att skapa tillförlitlighet till vår leverans. Rollen passar dig som arbetar noggrant, tycker om att ha många bollar i luften och har enkelt för att ta eget ägandeskap samtidigt som du trivs med att jobba i team.

Som Business Controller hanterar du många uppgifter samtidigt vilket kräver ett metodiskt och strukturerat arbetssätt samt förmågan att prioritera och hantera många arbetsuppgifter samtidigt.

Ansökan:

Låter det intressant?

För frågor, kontakta Chef BC & Affärssupport Maria Eriksson, tfn  040 – 692 37 24  eller e-post maria.eriksson@optimera.se  

Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV i formuläret till höger så snart som möjligt, dock senast den 26 juni.

Observera att intervjuer och urval sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

SGDS Gruppen erbjuder

Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.

Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.

Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.

https://www.sgdsgruppen.se/

 

Dela detta jobb

logo
BUSINESS CONTROLLER TILL OPTIMERAS KONTOR I MALMÖ

Workspace Recruit